اخبار فرهنگی

«لولی» روشن فکری است و ترسی از گفتن آن نداریم!

تهیه‌کننده فیلم سینمایی لولی گفت: از طرف خودم می‌گویم که این فیلم یک اثر هنری و روشن‌فکری‌ست و ترسی از گفتن آن ندارم!

خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی «لولی» در برج میلاد برگزار شد. در این نشست رضا فرهمند کارگردان اثر، جلیل اکبری صحت تهیه کننده و سایر عوامل فیلم حضور داشتند.

فرهمند درباره تولید این فیلم سینمایی گفت: بخش زیادی از این فیلم حاصل تجربه من در سینمای مستند است، صداقت و عمیق بودن خود بخشی از همین موضوع است. در زمان ساخت این فیلم به این موضوع فکر نکردم که  مخاطب عام یا خاص دارد و با نگاه تجاری به فیلم نگاه نکردم.

وی فیلم خود را یادآور سینمای متین و ایرانی دانست.

ژیلا آل رشاد بازیگر لولی گفت: نقشم را بسیار دوست داشتم چرا که احساس می‌کردم دست من به عنوان بازیگر باز است. تلاش کردم ابعاد مختلف زن را به درستی پیش ببرم.

داریوش امینی بازیگر دیگر این فیلم با اشاره به لکنت زبان خود گفت: همیشه سعی در پنهان کردن این موضوع داشتم اما در این فیلم می‌خواستیم همه بفهمند که این عیب نیست و صرفا یک نقص است و نیاز نیست چنین چیزی را پنهان کرد.

اکبری صحت خاطر نشان کرد: از تیغ منتقدان هراسی نداریم و هر کس می‌تواند تمام مختصات آن را نقد کند. از طرف خودم می‌گویم که این فیلم یک اثر هنری و روشن‌فکری‌ست و ترسی از گفتن آن ندارم!

علی شاهیده مدیر فیلمبرداری لولی با اشاره به فضای خاص این فیلم گفت: تلاش کردیم قاب‌مان ایستا باشد و مرعوب فضای معماری نشویم.

رضا فرهمند با اشاره به مقدس بودن اتمسفر این فیلم گفت: درست است که امامزاده در طبقات مختلف تقسیم‌بندی می‌شود، ولی چیزی که در امامزاده می‌بینیم زیبایی‌ است. حس نمی‌کنم جایی از فیلم فضایی سرد داشته باشد و فیلم سرشار از رنگ است. دوست داشتم فیلم خود را در مواجهه با فرهنگ، تمدن و تقدس سینمای ایرانی و شرقی قرار بدهد و به واکنش‌های ممکن در اکران فکر نکردم.

فرهمند درباره هزینه تولید فیلم نیز گفت: شاید فکر کنید در چنین کارهایی ارگان‌های مختلفی حضور دارند ولی این فیلم با سرمایه‌گذاری شخصی من در مستندسازی بوده و هیچ سفارشی در تولید فیلم نبوده است. من از دنیای مستند می‌آیم و به ریشه‌های خود وفادارم.

جلیل اکبری صحت تهیه‌کننده لولی در پایان این نشست خبری گفت: سینمای ملی یک فرد و یکی دو ژانر نیست. کسی که در چابهار یا شمال فیلم می‌سازد تا کسانی که در تهران فیلم می‌سازند تمام این‌ها سینمای ملی است. سینمای هالیوود رنگ و روی سینمای ما را عوض کرده است. در تولید خودرو باید از آن‌ها تقلید می‌کردیم که نکرده‌ایم ولی در تولید فیلم به اشتباه از آن‌ها تقلید کرده‌ایم. سرزمین سینما تنها جایی است که با تقلید به جایی نمی‌رسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا