نشست خبری «تاکسیدرمی»؛ ایجاد فرم فانتزی آغاز چالشهای فیلم بود
![نشست خبری «تاکسیدرمی»؛ ایجاد فرم فانتزی آغاز چالشهای فیلم بود نشست خبری «تاکسیدرمی»؛ ایجاد فرم فانتزی آغاز چالشهای فیلم بود](https://media.mehrnews.com/d/2025/02/06/4/5366851.jpg)
به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری فیلم «تاکسیدرمی» با حضور محمد پایدار نویسنده و کارگردان، محسن ملکی نویسنده، محمدجواد موحد تهیهکننده، مجید صالحی، هادی کاظمی، فرزین محدث، هدیه حسینینژاد بازیگران امشب ۱۸ بهمن در برج میلاد برگزار شد.
اجرای این نشست را سونیا پوریامین عهدهدار بود.
تهیه کننده فیلم سینمایی «تاکسیدرمی» در ابتدای نشست ضمن تبریک ایام شعبانیه، بیان کرد: حضور اصحاب رسانه بسیار اتفاق مبارکی است و ممنونم از اینکه با تمام خستگیها به صورت عادلانه به پوشش رسانهای تمام آثار میپردازید.
صالحی نشست را ترک کرد
مجید صالحی پس عرض خوشامدگویی خدمت حضار به دلیل کسالت فرزندش جلسه ترک کرد.
محمد پایدار نویسنده این فیلم سینمایی، در مورد سوژه مورد روایت در این اثر گفت: سوژه گوزن موساد سوژه جذابی بود و به سراغ آن رفتیم.
ریتم نامناسب؛ آغاز تأمل
کارگردان این فیلم در ادامه در مورد ریتم نامناسب اثر، افزود: من سعی کردم ریتم در این اثر نیفتد و تا جایی که خودآگاه بوده است مواظب این موضوع بودهام و بیان این موضوع توسط شما بسیار برایم قابل تأمل است.
فرزین محدث در پاسخ به پرسشی در باب اینکه چه کسی میتوانست جای او در این نقش حضور پیدا کند، گفت: واقعا نمیدانم در این مورد چه جوابی بدهم و یا اینکه چه کسی میتوانست به جای من در این نقش حضور پیدا کند اما قطعا بازیگران توانمندی هستند که توانایی حضور در این نقش را دارند.
عمق کاراکترها در سینمای کمدی ایران در حال افزایش است
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی دیگر در باب عمق کاراکترها در سینمای کمدی ایران عنوان کرد: در سینمای جهان این موضوع وجود دارد که بازیگرانی همچون جیم کری و یا … با استفاده از اطوار بسته و وابسته به نقش در موقعیت کمدی عمقی برای نقش ایجاد میکنند؛ میتوانم بگویم که عمق کاراکترها در سینمای کمدی ایران در حال افزایش است.
ماجرای گوزن زرد چه بود؟
نویسنده «تاکسیدرمی» در مورد قرابت روایت فیلم با واقعیت، عنوان کرد: این خبر، خبر سوخته موساد است و صحت سنجی خبر با یک تیم پژوهشی اتفاق افتاده است.
کارگردان در ادامه پاسخ به این پرسش، تصریح کرد: ماجرای آمدن ۲ مامور امنیتی برای بردن گوزن زرین که در این فیلم روایت شده است ماجرایی کاملا واقعی است و در سال ۴۷ گورخر ایرانی توسط این ۲ مامور ربوده میشود و در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی گوزن زرد نیز توسط این ۲ مامور ربوده میشود.
نویسنده، در ادامه افزود: این موضوع تنها وابسته به این ۲ عتیقه نیست و موارد دیگری در سراسر دنیا توسط اسرائیل رخ داده است؛ قصه برادر محمدرضا پهلوی بستر را برای روایت ماجرای گوزن زرد مهیا میکرد.
منتظر یک فیلمنامه آماده نمیمانیم
از تهیه کننده این فیلم پرسیده شد که چگونه این فیلمنامه توسط باشگاه فیلم سوره پذیرفته شد، که وی در این مورد عنوان کرد: تولید آثار این چنینی اولین و آخرین تولید باشگاه فیلم سوره نیست در امسال و سالهای گذشته آثاری مانند «ناتور دشت»، «باغ کیانوش»، «دیدن این فیلم جرم است» و… مثال هایی هستند در این باب؛ زیرا ما در پذیرش یک اثر تنها منتظر رسیدن یک فیلمنامه مطلوب نمیمانیم و سعی میکنیم از شکل گیری ایده تا پس تولید و اکران را در باشگاه فیلم سوره داشته باشیم.
وی در مورد دلایل انتخاب این پروژه، تأکید کرد: ما سعی میکنیم به هنرمندان در جهانی که در آن توانایی دارند فیلم بسازند و آقای پایدار علاقه به کار در این سبک را داشت و ما هم سعی کردیم که کمک کنیم که این جهان خلق شود.
ایجاد فرم فانتزی؛ آغاز چالشها
از پایدار در مورد چالشهای تولید آثار این چنینی پرسیده شد که وی تصریح کرد: اصل ما این بود که یک واقعه تاریخی را چگونه میتوانیم با رویکردی متفاوت نگاه کنیم؛ این تغییر رویکرد شروع علامت سوال های بسیاری است که باید به آنها پاسخ داد و محل بحث است؛ فرم برای اینکه فانتزی بشود باید از چالشهای بسیاری گذر کند.
در ادامه هادی کاظمی در پاسخ به پرسشی در مورد ویژگی های فیلمنامه در راستای پذیرش اثر، گفت: ما برای انتخاب یک پروژه بعد از یک تحقیقی انتخاب میکنیم که همکاری کنیم یا خیر، سوژه اثر یک سوژه پنهان و ناگفته بود که حائز اهمیت است. یکی از بخشهای جذاب فیلم، اکشن و اکتینگ پروژه بود که در یک اثری تقریبا فانتزی شکل گرفته بود.
هدیه حسینینژاد دیگر بازیگر فیلم به نمایندگی از حسن معجونی پیام صوتی را که وی برای این نشست ارسال کرده بود برای حضار پخش کرد.